SIELANKA

SIELANKA

TRIANON, tort czekoladowy

TRIANON

Tak, tak ten slynny Trianon sklonil mnie do otworzenia tego blogu. To dla uwiecznienia calej mojej pracy, bo nigdy nie zrobilam takiego pracochlonnego torta w zyciu, wiec chcialam to gdzies pokazac i puscic w swiat.

Zaczelo sie wlasciwie od urodzin mojego meza, ktory rzucil propozycje zrobienia mu takiego ciasta, ktore kupujemy w Carrefourze (Fabrizio uwielbia wszystko co czekoladowe i im wiecej  tym lepiej).Ja oczywiscie od razu zaprotestowalam, ale po przemysleniu sprawy, zebralam wszystko co potrzebne i odwazylam sie powziac to wyzwanie.

Oto przepis na Trianon, zwany inaczej Royal au Chocolat, ktory jest przepyszny i znika bardzo szybko ze stolu ( jesli ktos nie przepada za czekolada i wszystkim co bardzo slodkie to nie polecam).

PRZEPIS

Tort ten sklada sie z 4 warstw (wg mojej wersji), jedynie jedna, dolna warstwa sie piecze.

Spod ciasta :

90g orzechow laskowych

3 bialka

100g cukru pudru

35g cukru

Podgrzac piekarnik do 165°. Ubic piane z bialek, jednoczesnie dodajac cukier. Nastepnie zmielic orzechy i dodac razem z cukrem pudrem do ubitych bialek.

Taka mase wylac do otwieranej tortownicy ( ja zrobilam boki z folii aluminiowej), wstawic do piekarnika i piec przez 30min.

Warstwa pralinowa :

200g pralin

75g mlecznej czekolady

18 ciasteczek tzw "gavottes" ( ciasteczka cieniutkie jak rurki do deserow)

25g masla

Rozpuscic maslo z czekolada , rozgniesc ciasteczka, pralinki zmielic i wszystko razem wymieszac. Taka mase wylozyc na ostudzony spod ciasta.

Masa czekoladowa:
400 ml smietany
200g czarnej czekolady

Zagotowac smietane i wylac ja na polamana czekolade, wymieszac i wlozyc do lodowki. Jak wszystko ostygnie ubic na bita smietane i dodac zelatyne i na koncu wylac to na torta, jako kolejna warstwe.

Mus czekoladowy :

6 jajek

200g czarnej czekolady

2 torebki cukru waniliowego

Rozpuszczona czekolade wymieszac z zoltkami jajek i z cukrem waniliowym. Ubic bialka i delikatnie je wymieszac z reszta. Wylac na ciasto jako ostatnia warstwe.

Wlozyc do lodowki na cala noc. Zabezpieczyc przed zapachami. Przed podaniem posypac gorzkim kakao.



17/03/2010
2 Poster un commentaire

Inscrivez-vous au blog

Soyez prévenu par email des prochaines mises à jour

Rejoignez les 8 autres membres