SIELANKA

SIELANKA

Makaroniki pistacjowe

Makaroniki pistacjowe

Jeszcze jedna proba zrobienia makaronikow, tym razem mialam ochote na zrobienie z masa pistacjowa, bo wszyscy w mojej rodzinie, lacznie z dziecmi lubia pistacje, wiec w polaczeniu z makaronikami to musi byc cos smacznego. I rzeczywiscie tak jest, lekkie, rozplywajace sie w buzi ciasteczka z masy migdalowej z nadzieniem pistacjowym to jest cos co nalezy sprobowac , pycha w ustach.

Wczesniej zrobilam pàczki na samych zoltkach, wiec zostalo mi duýo bialek i tak zastanawialam sie czy zrobic tzw ciasto aniolow czy te ciasteczka, wybor padl na makaroniki. Z tych proporcji wyszlo mi duzo ciasta, wiec podzielilam mase na 2 czesci i zrobilam makaroniki czekoladowe i pistacjowe :

Skladniki na okolo 50 makaronikow :

400g cukru pudru

250g zmiksowanych na proszek migdalow

215g bialek ( u mnie z 8 jajek)

60g cukru

15g kakao w proszku

 

Skladniki na nadzienie pistacjowe :

½ szklanki pistacji niesmazonych i niesolonych

2 lyzki serka mascarpone

1/3 szklanki smietany

2 lyzki cukru

 

Skladniki na mase czekoladowa :

100g czarnej lub bialej czekolady

100ml lejacej smietany

Sposob przygotowania makaronikow :

  1. Zmielic w mikserze migdaly z cukrem pudrem, tak aby nadac migdalom mialki proszek. ( podzielilam ten suchy proszek na 2 czesci i do jednej dosypalam 15 g kakao)
  2. Ubic bialka, dodajac 60g cukru (stopniowo).
  3. Zmieszac delikatnie ubite bialka z cukrem pudrem i z migdalami, mieszac dopoki sie nie otrzyma, ladnej gladkiej i lsniacej masy.
  4. Wylozyc na blache papier do pieczenia, najlepiej 3 blachy, oszczedza sie na czasie i dzieki temu robi sie koloratka.
  5. Nalozyc mase do wyciskacza cukierniczego albo strzykawki.
  6. Nakladac male krazki z odstepem 2 cm.
  7. Odstawic na co najmniej 30min, aby podsuszyc i zeby powstala na wierzchu skorupka.
  8. Nagrzac piekarnik do 160° i wstawic makaroniki na ok 13min ( czas zalezy od piekarnika i wielkosci makaronikow, ja pieke w 145° przez 16 minut).
  9. Wystawic z piekarnika, pozostawic do ostygniecia i odkleic z papieru.
  10. Przygotowac mase do przelozenia. Tutaj wersji jest setki i kazdy robi to co lubi. U mnie w domu wszyscy lubia czekolade, wiec zrobilam mase czekoladowa i jak wczesniej wspomnialam pistacjowa.

 

Masa czekoladowa

Zagotowac smietane, doprowadzic do wrzenia i odstawic z ognia, zalac goraca smietana, polamana na kawaleczki czekolade, wymieszac az sie czekolada dobrze rozpusci. Po ostygnieciu odstawic do lodowki i nakladac na ciasteczka.

Masa pistacjowa

Zmiksowac pistacje, dodac, smietane, serek mascarpone i cukier. Gotowe i pyszne.

Nakladamy mase do makaronikow. Dobieramy polowki pasujace do siebie wielkoscia. Sklejamy bez naciskania. Odkladamy na cala noc do lodowki. Ciasteczko  przez noc zmienia swoja konsystencje. Wiem, ze to straszne tyle czekac na rezultat, ale wierzcie mi ta noc w lodowce jest naprawde potrzebna makaronikom, aby uzyskac ich wlasciwy smak.

 

 



20/08/2010
1 Poster un commentaire

Inscrivez-vous au blog

Soyez prévenu par email des prochaines mises à jour

Rejoignez les 7 autres membres