SIELANKA

SIELANKA

Tort urodzinowy BATMAN

Tort urodzinowy BATMAN

 

 

Wreszcie sie zebralam do opisania mojego drugiego torta na urodziny mojego synka.

Pierwszy tort byl w ksztalcie glowy DINOZAURA T -REX.

Tort ten chyba mnie za bardzo zmeczyl, bo nawet nie mialam ochoty na opisywanie.

Tort , na ktory dostalam zamowienie, byl tortem z dekoracja Batmana (tak jak Pinata), a w zwiazku z tym, ze moje zdolnosci artystyczne sa raczej skromne, wiec musialam mu poswiecic duzo energii.

Szczegolnie na zdobycie wszystkich skladnikow do zrobienia lukru plastycznego, tzw „ fondant” lub „pâte à sucre”.

Sam tort byl sprawdzonym tzw „rzucanym” biszkoptem z blogu mOJE wYPIEKI

Skladniki na biszkopt :

-5 jajek

- ¾ szklanki maki pszennej

- ¼ szkalnki maki ziemniaczanej

-3/4 szklanki cukru

 

 

Bialka oddzielic od zoltek i ubic na sztywna piane. Pod koniec ubijania stopniowo dodawac cukier, dalej ubijajac. Dodawac po kolei zoltka, nadal ubijajac. Maki wymieszane przesiac i delikatnie wymieszac z ciastem.

Tortownice wylozyc papierem do pieczenia. Bokow formy niczym nie wykladac, papierem wylozyc tylko dno. Nalozyc ciasto. Piec w temperaturze 160-170°C okolo 30-40minut do tzw suchego patyczka.

 

Upieczone ciasto wyjac z piekarnika i z wysokosci okolo 60cm upuscic tortownice (ja podkladam koc , zeby mi kafelki nie pekly). Rzucam go nawet 2 razy dla pewnosci. Nastepnie odstawic do cieplego piekarnika do ostygniecia. To jest niezawodny przepis i metoda na nieopadajacy biszkopt.

 

Biszkopt calkowicie ostudzic. Boki biszkoptu oddzielic nozem od formy dopiero jak biszkopt bedzie calkiem zimny. Przekroic na 3 placki ( u mnie tortownica 23 cm).

 

Do przelozenia uzylam budyniu smietankowego z dodatkiem prawdziwej wanilli. Nie nasaczalam ciasta, budyn go dokladnie zmoczyl, tak ze ciasto nie bylo suche.

 

Skladniki na lukier plastyczny :

- 2 lyzki syropu z glukozy

-1 bialko

- 600-700g cukru pudru

 

Wyprobowalam inny przepis na lukier plastyczny z glukoza w proszku =DINOZAUR T-REX, ale uwazam tamten lukier za mniej plastyczny i majacy bardziej tendencje do kruszenia.

 

Ten przepis jest znacznie lepszy, daje lukier o fajnej elastycznosci i wolniej wysychajacy, jedynie problem jest z syropem z glukozy, ktory mozna dostac tylko przez internet, ja mialam szczescie,  udalo mi sie dostac maly sloik z mojej cukierni.

 

Przygotowanie lukru plastycznego :

 

Bialko ubic na piane, dodac syrop z glukozy ( goraca lyzka, tak latwiej sie odklei), wymieszac i dodawac stopniowo cukier. Poki sie da, mieszac lyzka, ale jesli masa sie zrobi dosyc gesta, trzeba sobie pomoc rekami. Ugniatac lukier, do momentu kiedy przestanie sie kleic do rak i bedzie mial konsystencje modeliny.

 

Nastepnym krokiem sa barwniki spozywcze, rozdzielic lukier na tyle czesci ile potrzebnych nam kolorow. Ja potrzebowalam bialy do przykrycia tortu, czarny do glowy batmana i zolty do symbolu batmana.

 

Glowe i symbol  batmana wycielam z modelu do kolorowania.

 

 

Rozwalkowalam bialy lukier na okragly cienki placek i przykrylam nim torta, wczesniej posmarowanego budyniem, na sucho sie nie klei, a jeszcze lepszy jest krem z masla, bo lukier sie nie rozpusci(budyn jeszcze moze byc, ale jest male ryzyko).

 

Wycielam w czarnym lukrze glowe i symbol batmana.

Po bokach dokleilam wiezowce, niby z Gotham City, oraz z zielonego lukru po dinozaurze przykleilam imie Matteo.

 

Uwaga lukier nie nadaje sie do przechowywania w lodowce, bo wilgoc powoduje rozpuszczanie, wiec uwaga na torty z kremami, raczej robic na ostatnia chwile, zeby sie nie popsuly ( u mnie juz sa straszne upaly).

 

Musze przyznac, ze to jest uproszczona dekoracja torta batmana, bo mialam zamiar zrobic jeszcze stojaca figurke batmana i jego batmobil, ale to juz bylo ponad moje sily, no coz moze nastepnym razem.

 

Zadowolenie mojego synka wynagrodzilo mi czas i prace.

 

 



27/06/2011
2 Poster un commentaire

Inscrivez-vous au blog

Soyez prévenu par email des prochaines mises à jour

Rejoignez les 8 autres membres