SIELANKA

SIELANKA

Morskie pysznosci

MORSKIE PYSZNOSCI

 

 

Czasem chodzi za mna ochota na typowo morskie danie. Tak bylo i tym razem, kiedy moj M. poczul  gastronomiczna wene tworcza, ktora zgrala sie z moimi zachciankami. Pomysl jego bardzo mi sie spodobal, wiec poszlismy na zakupy i zabralismy sie do gotowania. To byla prawdziwa uczta morska.

 

Skladniki dla 4 osob :

4 kawalki swiezego lososia ( po okolo 150g)

4 krewetki

4 przegrzebki

4 kalmary lub inne morskie stworki

250g makaronu chinskiego

Bulion rybny

Kawior rybny (oczywscie nie z jesiotra, chyba ze....)

Natka Pietruszki

szczypiorek

Swiezy imbir

 

Jesli chodzi o bulion rybny, to moze byc on w kostkach lub w proszku, za bulion moze rowniez posluzyc zupa japonska miso z grzybkami i kawalkami serka tofu, u mnie wybor padl wlasnie na zupke miso, ktorej smak zostal troszke zaostrzony sproszkowana wedzona rybka.

Zatem nalezy ugotowac bulion rybny.

Przygotowac lososia w papilotkach, tzn kazdy kawalek lososia posolic, dodac odrobine oliwy z oliwek, posiekanej natki pietruszki, plasterek posiekanego imbiru i lyzeczke kawiaru.

 

Zawinac szczelnie papier i wstawic do nagrzanego piekarnika na ok 10-15 min ( w zaleznosci od tego jak duzy jest kawalek ryby). Rybka musi byc lekko surowa w srodku po wyciagnieciu z piekarnika, gdyz caly czas po wyjeciu z piekarnika gotuje sie we wlasnym sosie w zamknietym aluminium, a pozniej jest wlozona do goracej zupy. To jest bardzo wazne, bo ryba za dlugo pieczona traci duzo wody i nie jest juz na tyle smaczna.

 

Nastepnie smazymy na oliwie z czosnkiem i natka pietruszki malutkie kalmary okolo 10 minut.

 

To samo robimy z krewetkami, chyba ze sa juz ugotowane.

 

Przegrzebki zwane rowniez muszlami sw. Jakuba, to jedne z moich ulubionych owocow morza. Maja miesko zwarte i jednolite i pieknie pachna morzem, szczegolnie jak sie je kupuje jeszcze w muszlach.

Usmazyc je na patelni z odrobina oliwy, lekko posolic, 2 minutki z kazdej strony, czas smazenia jest bardzo istotny, przegrzebki powinny miec wnetrze leko surowe, przegotowane robia sie kauczukowate.

 

W miedzyczasie gotujemy makaron chinski, wg czasu podanego na opakowaniu.

 

Serwujemy zupke rybna z kawalkiem lososia, krewetka, przegrzebkiem i kalmarkami i z odrobina makaronu. Posypujemy szczypiorkiem, odrobina pieprzu i degustujemy.

Po prostu niebo w gebie. Smacznego!

 

 



15/02/2011
0 Poster un commentaire

Inscrivez-vous au blog

Soyez prévenu par email des prochaines mises à jour

Rejoignez les 6 autres membres